צינור ניקוז למזגן – מה הבעיה ?

אם אתם מתכננים להתקין מזגן חדש בביתכם, כדאי שתיקחו בחשבון גם את צינור ניקוז למזגן. 

אם לא מותקן כמו שצריך, לא יועבר במקום הנכון, הפתח שלו יהיה על קיר חיצוני של הבניין או בעשבייה מתחת לבניין, זה עלול לגרום נזק למזגן לתקלות כמו נזילה מהיחידה הפנימית שבחדר שלכם. 

כמו כן, צינור שאינו מספיק ארוך יכול לגרום נזק לקירות המשותפים של הבניין ועלות תיקון כזאת עשויה לעלות הרבה יותר מאשר להתקין מלכתחילה את המזגן כמו שצריך.

איך לתקן צינור ניקוז למזגן

אחת הבעיות הנפוצות בהנחה לקויה של צינור מזגנים היא שיפוע לא טוב שלא נותן למים לזרום. בדירות חדשות לא אמורה להיות הבעיה הזאת ועל ההבדלים בין דירות חדשות לישנות נרחיב בהמשך. 

אם השפיעו של הצינור לא מותקן בזווית נכונה אז המים לא יזרמו כמו שצריך ויצטברו בתוך הצינור. בעיה נוספת שיכולה לקרות היא סתימה של פתח הניקוז שיורד למדרכה מתחת לבניין או לתוך עשבייה שאוטמת אותו. 

בשני המקרים ניתן לטפל בבעיה זו בעצמכם די בקלות. אם הבעיה היא בפתח של צינור הניקוז אז ניתן להשתמש גם בפתרון אחר כמו מגש ניקוז למזגן שעליו תוכלו לשמוע מטכנאי מזגנים מוסמך, אם ימליץ לכם על כך.

מה ההבדל בין צינור ניקוז למזגן ישן לחדש

בדירות החדשות בישראל חלה חובה להעביר את צינורות הניקוז דרך מעבר קבוע עבור כל המזגן בבניין. 

המיקום שלו נמצא בדרך כלל בצמוד לפתח החלון בחדר הרחצה היכן שמותקנים מזגנים. 

אם אתם גרים בבניין חדש והמזגנים שלכם הותקנו בצורה התקנית אין כל סיבה שצינור הניקוז ייסתם מפני שהוא מועבר ישירות לפתח הביוב של הבניין. אם בכל זאת זיהיתם נזילה מהמזגן, ייתכן וזה קורה כי המזגן נסתם בגלל שהוא לא עבר ניקוי מזגן הרבה מאוד זמן.

איך להניח צינור ניקוז למזגן בבית קרקע

הנחת צינור ניקוז למזגן בבית קרקע היא פשוטה יותר. ההמלצה היא פשוט להניח מתחת ליצור עציץ וכך תחסכו מעצמכם את הצורך להשקות אותו. 

אם אינכם רוצים להניח עציץ, תוכלו להעביר את הצינור אל החצר. על כך מומלץ להתייעץ עם טכנאי.

איך להחליף צינור ניקוז למזגן

לעיתים יכול לקרות מצב בו יש נזילה מהמזגן בגלל שצינור הניקוז סתום. צינור הניקוז אמור לשחרר את המים המצטברים סביב יחידות העיבוי והאיוד. 

כדי לבדוק אם זאת אכן הסיבה לנזילה, עליכם לבדוק מחוץ לבית את צינור הניקוז שיוצא מהיחידה החיצונית של המזגן. הצינור בדרך כלל עשוי מפלסטיק שקוף למחצה כדי שניתן יהיה לזהות שאכן מדובר בצינור הניקוז של המזגן. 

לאחר שאיתרתם את הצינור, עקבו עד לקצה התחתון בו נמצא הפתח ובדקו שאכן מים יכולים לזרום מתוכו או שמשהו אוטם את הפתח. לדוגמה, אם הצינור נמצא במקום בוצי, ייתכן שבוץ סותם את הפתח ולכן המין לא זורמים כמו שצריך. כמו מה שצריך לעשות במקרה הזה הוא לנקות את פיית הצינור ולהניח אותו בצורה כזו שלא ייסתם לו הפתח. 

אם אין משהו בפתח הצינור שחוסם את זרימת המים, ככל הנראה לא תצליחו לנקות את זה יהיה פשוט יותר להחליף את הצינור לאחד חדש. החלפת צינור אינה מסובכת כלל.

  • כדי להחליף צינור מזגן עליכם לרכוש אחד חדש. מוכים את הצינורות האלו בכל טמבוריה שכונתית או חנות לשיפוץ הבית. וודאו שהצינור מתאים לכם באורך.
 
  • לאחר שרכשתם צינור אתם יכולים לגשת ליחידה החיצונית של המזגן שלכם ולנתק את הצינור הישן. זה אינו מסובך ובדרך כלל פשוט צריך למשוך בעוצמה את הצינור החוצה. 
 
  • אחרי הוצאתם את הצינור, תוכו לחבר את הצינור החדש ולהוריד אותו מהמזגן למקום שבו הוא לא יאטם מלכלוך או עשבייה.

קניית מזגן חדש

אם הארכת צינור ניקוז למזגן לא הועילה לכם וניסתם כל שביכולתכם כדי לנקות ולסדר את המזגן כדי שיעבוד כמו שצריך אך הוא עדיין מטפטף או לא מחמם/מקרר כמו שצריך, מומלץ כמובן לפנות אל טכנאי מזגנים להתייעצות האם כדאי לתקן אותו שמא עדיף כבר לרכוש מזגן חדש. 

התשובה לשאלה היא שאלה נוספת: האם תיקון המזגן יעלה כמו מזגן חדש או לא? 

אם מדובר במזגן קטן ופשוט כמו מזגן עילי 1 כוח סוס אז כנראה שתעדיפו להחליף את המזגן בגלל שמחירו מתחיל בכ-1,600 ₪ כולל התקנה. אבל, אם מדובר במזגן יקר יותר ומורכב יותר כאן שיקול הדעת יהיה בידי הטכנאי שאיתו תתייעצו. 

לכן חשוב מאוד לשכור שאת שירותיו של טכנאי אמין ומקצועי. כך תוכלו לסמוך עליו ולקבל החלטה שהיא לטובתכם ובעיקר לטובת הכיס שלכם. מזגן מיני מרכזי למשל עולה רבה יותר ולכן כאשר יש בו תקלה ברוב הפעמים יהיה כדאי לתקן אותה. 

לפניכם מחירון מזגנים נפוצים בישראל:

מזגן עילי מחברת טורנדו בעל טכנולוגיית WIFI – 1,400 ₪ 

מזגן עילי בעוצמת 1 כוח סוס – 1,000 ₪

מזגן עילי בעוצמת 2.5 כוחות סוס של חברת הייר – 3,000 ₪

מזגן של חברת אלקטרה בטכנולוגיית אקסקלוסיבי החדשה – 1,900 ₪

מזגן מיני מרכזי של חברת טאדירן – 5,000 ₪

מזגן מיני מרכזי של חברת אלקטרה בטכנולוגיית המאיידים החדשה – 14,000 ₪

התקנת מזגן

אם תבחרו לקנות מזגן חדש אל תשכחו גם להכניס בחישוב עלות של התקנת המזגן. 

מזגן עילי 1 כ"ס הוא המזגן מהסוג הזול ביותר וגם זול יותר להתקנה. התקנת מזגן כזה עולה כ-600 ₪. אם אתם מתעניינים המזגן מיני מרכזי למשל, הוא מורכב מיחידות כוח גדולות יותר ויחידה פנימית מצריכה פרויקט של ממש בתוך ביתכם כדי לחבר את המזגן לכל חדרי הבית. 

מחיר עבודה כזו יכול להגיע הקלות לכמה אלפי שקלים. שכוללת מחבר צינור ניקוז למזגן ועוד.

להחליף צינור ניקוז למזגן

אם אתם מתקשים לעשות את החלפת הצינור בעצמכם, תמיד תוכלו לפנות אל טכנאי שיעשה זאת עבורכם. צינור ניקוז מזגן מחיר למטר נע בין 5 שקלים לצינורות העשויים מפלסטיק זול, לבין 8 שקלים לצינורות שיחזיקו מעמד מול השמש המון שנים. 

כדי לקבל את הייעוץ הטוב ביותר פנו עכשיו לחברת mizug-avir – מיזוג אוויר. המומחים שלנו ימליצו לכם על טכנאים, יבדקו הצעות מחיר ויספקו לכם את השירות הטוב ביותר. 

צינור ניקוז למזגן

צריכים להחליף צינור ניקוז למזגן?

מלאו את הטופס ותוך מספר דקות תקבל 3 הצעות רלוונטיות לתיקון צינור ניקוז למזגן

שאלות נפוצות בנושא צינור לניקוז מזגן

אם מדובר בצינור ניקוז למזגן תוכלו להשתמש בצינור שירשורי לבן ופשוט. מחירו כ-7 ₪ למטר. אם תזדקקו לצינור אלומיניום שירשורי מחירו של צינור באורך 10 מטר הוא כ-200 ₪. צינור אוויר מבודד בתקן עולה כ-15 ש"ח. השאלה היא איזה צינורות אתם צריכים. 

ברמת העיקרון צינור ניקוז לא מוביל מים בלחץ גבוה. המים פשוט נוזלים דרכו באיטיות ולכן אפשר לחבר שתי צינורות מזגן לאחד ארוך. הבעיה בחיבורים האלה שאינם מחזיקים לאורך זמן ולכן הדבר הנכון לעשות הוא לרכוש צינור מזגן חדש ארוך יותר וחבר אותו במקום הצינור הישן.

מחפשים הצעת מחיר זריזה?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם