מזגן לא נדלק – תקלות פשוטות

חזרתם מהעבודה אחרי 40 דקות בפקקים באוטו החמים, נכנסתם לביתכם ונחרדתם מהקור בבית, רציתם לחפש את השלט למזגן, לוחצים, ושום דבר לא קורה, מזגן לא נדלק. משחקים קצת עם הסוללות ועדיין כלום לא קורה, המזגן לא רוצה להידלק. 

במקרה כזה לא תמיד חייבים לרוץ לספר טלפונים ולחפש טכנאי מזגנים. ישנן תקלות שתוכלו לפתור בעצמכם ולהפעיל מיד את המזגן במקום לחקות שעות עד להגעתו של הטכנאי כשאתם מקורזלים על הספה מכוסים במעיל.

איך לתקן לבד מזגן שלא נדלק

על השאלה כיצד לתקן מזגן לא נדלק נפרט בשורות הבאות תוך התייחסות למגוון סיבות אפשריות כמו בעיות בשלט, תקלה בלוח חשמל, כרטיס פיקוד ועוד. לתקלות כמו מילוי גז למזגן לא נתייחס במאמר זה.

מזגן לא נדלק בגלל שאין חשמל

תחילה וודאו שהמזגן מחובר לחשמל. בדקו האם כבל החשמל שלו מחובר לשקע ושאף אחד מבני הבית לא ניתק אותו בשביל להטעין את האייפון שלו ושכח להחזיק. 

אם המזגן מחובר לשקע, לכו לארון החשמל של הבית ובדקו שכל הפקקים מורמים כלפי מעלה. ייתכן שבהפעלה קודמת הוא קפץ ולא שמתם לב לכך. 

מזגן לא נדלק אחרי הפסקת חשמל לעיתים גם מהסיבה הזאת אם כל המתגים מורמים זה סימן שהוא אמור לקבל חשמל אבל משהו בדרך עדיין לא גורם לו להידלק. 

אם בדקתם את השקע זה יכול להיות בגלל מגוון סיבות ולכן המשיכו לתקלות הבאות.

מזגן לא נדלק בגלל תקלה בשקע

אם אחד הפקקים הבאים קפץ זה אומר שכנראה יש קצר במזגן. אם המזגן חדש יחסית רוב הסיכויים שזה קורה בגלל קצר בשקע עצמו. נתקו את השקע מהחשמל והסתכלו אם מסביב לאחד החורים של השקע יש גוון כהה של פלסטיק שרוף. 

אם זה אכן כך. חברו לאותו השקע מכשיר חשמלי אחר כמו קומקום או פן לשיער ובדקו אם הוא עובד ללא בעיה ואינו גורם לקצר. 

אם יהיה קצר, הפקק של החשמל יקפוץ ויתנתק. וזה אומר שיש לבדוק את תקינותו של שקע החשמל עצמו ואת הפקק שאכן תקין. 

אם אין קצר, זה אומר שאכן יש בעיה במזגן שגורמת לכך. במקרה כזה יש להזמין טכנאי על מנת שיתקן עבורכם את המזגן.

מזגן לא נדלק בגלל תקלה בשלט

אם מזגן לא נדלק מהשלט זה יכול לקרות גם בגלל תקלה בשלט. אם אינו משמיע צליל בעת לחיצה על הכפתור ואין תצוגה של מספרים זה סימן שהוא לא עובד. 

במקרה כזה אתם בהחלט יכולים לנסות להחליף סוללות ולראות אם הבעיה היא בכך שנגמרו לו הסוללות. 

אם החלפתם סוללות ועדיין השלט לא עובד יש שני פתרונות אליהם תוכלו לפנות:

  • להשתמש בטלפון החכם כדי לשלוט במזגן. מזגנים חדשים מצוידים בטכנולוגיה המאפשרת לשלוט עליהם דרך אפליקציה שניתן להוריד חינם לטלפון החכם שלכם. בדרך כלל האפליקציה מדמה שלט של מזגן ומציעה אפילו פונקציות נוספות כמו טיימר להפעלה עתידית.
 
  • לקנות שלט חדש. לעיתים שלט יכול להינזק בגלל מכה חזקה שקיבל בעקבות נפילה או בגלל שנרטב והרכיבים בתוכו התכסו בקורוזיה. אם שלט התקלקל ואינו עובד גם לאחר החלפת סוללה תוכלו לקנות שלט מקורי של המזגן או שלט אוניברסלי. מחירו של שלט כזה הוא בין 150 ל-300 ₪ בסה"כ.

 

מזגן לא מגיב לשלט

כאשר המזגן לא מגיב לשלט אבל השלט כן עובד, זה אומר שהתקלה כנראה בעינית שלו. 

שלט מורכב משתי רכיבים, עינית שידור הנמצאת בשלט ועינית הקולטת את הפקודות שנשלחות מהשלט. אם אכן יש תקלה בעינית ניתן פשוט להחליף אותה. 

עלות החלפת עינית היא בין 300 ל-500 ₪ ואינה מצריכה עבודה רבה. 

כאשר מזגן לא נדלק בגלל שלא מגיב לשלט ניתן להפעיל אותו גם בלחיצת כפתור על היחידה הפנימית עצמה. 

בעבר, לפני שכולם עברו למזגנים עיליים, מרבית המזגנים בבתים ובמשרדים היו מותקנים על הקיר מעט מעל הרצפה, זה אפשר גישה נוחה למזגן עצמו ולכן גם היו מוצבים עליו כפתורי שליטה בסיסיים כדי שלא תהיה חובה להשתמש בשלט.

המזגנים המודרניים הם מזגנים עיליים ואין כל כך גישה אליהם מהרצפה. לכן גם הפיקוד עליהם נעשה העיקר רק מהשלט. אך לא הרבה יודעים, שיש כפתורי פיקוד על המזגן עצמו אם להסיר את הפאנל הראשי. אם תפתחו את הפאנל תגדלו שיש מכסה קטן שאפשר לפתוח ואותו מכסה מסתיר את הכפתורים. 

ברוב במקרים מדובר רק בכפתור הפעלה וכיבוי אך בחלק מהמזגנים יש גם כפתורי טמפרטורה וכפתור לבחירת מצב המזגן אם למשל מזגן לא נדלק על חום.

מזגן לא נדלק בגלל תקלה בכרטיס הפיקוד

אם אכן יש תקלה בכרטיס הפיקוד זה משהו שכנראה לא תכלו לגלות בעצמכם. 

כן תוכלו לבדוק את כל הסיבות שציינו קודם, ואם אף אחת מהעצות שלנו לא גרמה למזגן שלכם להידלק, תוכלו לשער שמדובר בתקלה משמעותית יותר. 

תקלה בכרטיס פיקוד זו תקלה שרק טכנאי מקצועי יכול לפענח ולתקן אותה. חוץ מטיפול בתקלות כמו נזילה מהמזגן, גם החלפת כרטיס פיקוד זה מקרה בו אולי תשקלו להחליף למזגן חדש במקום לתקן את הקיים. 

זאת כמובן בתנאי המזגן שלכן ישן, זו לא התקלה הראשונה שלו בשנה האחרונה ומדובר במזגן עילי קטן ופשוט. 

תיקון כרטיס פיקוד, במידה וזה אפשרי הטכנאי אכן יודע לעשות זאת, יעלה לכם כ-600 ₪. 

אם לא יהיה ניתן לתקן את הכרטיס ויהיה צורך להחליפו, עלות ההחלפה תהיה בין 800 ל-1,200 ₪. 

החלפת מזגן

לא נציין כאן מחירון מזגנים מפורט אך כן כדאי שתכירו כמה עולה החלפה של מזגן ישן למזגן חדש. 

אם מדובר במזגן עילי 1 כ"ס בן יותר מ-5 שנים אכן כדאי להחליף אותו בחדש במקום להתעסק בתיקון שלו. 

מחירו של מזגן כזה נע בין 1,200 ל-2,400 ₪. זה משתנה כמובן בהתאם לעיצוב המזגן, מותג, איכות החומרים וההרכבה שלו ומשך זמן האחריות שהיצרן נותן עבורו. מחיר התקנת מזגן כזה משתנה בהתאם לתנאים שהמתקין נאלץ להתמודד איתם:

  • אורך הצנרת שיש להעביר דרך הקיר ויצירת שקע חשמל חדש לצידו של המזגן החדש.
  • המקום בו צריכה לעמוד היחידה החיצונית, אופן הגישה אליה וחיבור שלה בצורה בטיחותית על פי הוראות יצרן לשמירה על האחריות.
  • אם מדובר החלפת מזגן קיים וכל התשתי כבר מורכבת זה ייפשט את העבודה עבור המתקין אך לא יתקצר אותה מפני שיש צוקך לפרק תחילה את היחידות הקיימות ורק אז ולהתקין את החדשות גם בפנים וגם בחוץ.

 

בכל אופן נמליץ להתייעץ עם המומחים של mizug-avir – מיזוג אוויר והם יסייעו לכם במציאת התקלה וכמובן באם צורך, נשלח טכנאי לתיקון, ניקוי מזגן או החלפת המזגן שלכם באחד חדש.

מזגן לא נדלק

מזגן לא נדלק?

מלאו את הטופס ותוך מספר דקות תקבל 3 הצעות רלוונטיות לתיקון מזגן לא נדלק

שאלות נפוצות בנושא מזגן לא נדלק

יש לבדוק את אחת הסיבות האפשריות הבאות: תקלה בשלט, תקלה בכרטיס פיקוד, הפסקת חשמל, תקלה בלוח החשמל, שקע מקצר. אם על כל אלו עניתם בשלילה, יש להזמין טכנאי מזגנים.

שלט למזגן ניתן לקנות בזול באינטרנט אך זה יצריך המתנה ארוכה. אם אתם זקוקים לשלט במיידי, ניתן לקנות בחנות מקומית. מחירו של שלט מזגן חדש הוא כ-120 ₪.

מחפשים הצעת מחיר זריזה?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם