מילוי גז למזגן – מחירים וסיבות

המזגן אינו מקרר או מחמם בצורה תקינה? כנראה שיש צורך לבצע מילוי גז למזגן. כל מה שצריך לדעת, מחירים, תקלות נפוצות ועוד במאמר הבא.

סוגי מילוי גז למזגן

למזגנים השונים יש סוגי גז שונים. ההבדל העיקרי ביניהם מסתכם בשנת ייצורם. מזגנים ישנים, שיוצרו לפני שנת 2005 השתמשו בגז מילוי מסוג רגיל ומזהם. החל משנת 2005 התקן לגז מזגנים יחד עם המזגנים השתנה ומאז, את כל המזגנים, ממלאים בגז מסוג חדש, ידידותי יותר ונקי יותר.

ישן (עד 2005) – זהו גז מסוג R22 אשר פועל בלחצים גבוהים. הוא משמש לקירור תעשייתי, מסחרי וביתי במזגנים שונים, ישנים יותר. אם המזגן שלכם ישן וזקוק למילוי גז, ייתכן וישתלם לכם יותר לקנות מזגן חדש מכיוון שעלותו של מזגן חדש כולל מתקין מזגנים מתחילה פחות או יותר באותו מחיר כמו עלות תיקון הדליפה ומילוי גז.

חדש – גז מזגן R410 זה הסוג בשימוש מאז 2005. הלחץ התקני עבור גז זה הוא ביחס 1:4 של יניקה ודחיסה. הגז החדש נקי יותר וגורם לעבודה חסכונית יותר של מדחס המזגן ובכך גם צריכת החשמל קטנה יותר. מזגנים בני למעלה מעשור שזקוקים למילוי גז מזגנים כנראה סובלים מדליפה או תקלה במערכת שמצריכה תיקון בנוסף למילוי הגז. מומלץ לקבל הצעת מחיר עבור תיקון התקלה כדי שלא תעלה יותר מעלותו של מזגן חדש.

מילוי גז למזגן – בדיקת דליפה קודמת

ישנם כמה סימנים מעידים על דליפת גז מהמזגן כשהראשון והכי נפוץ הוא קירור חלש של המזגן או מזגן לא מקרר למרות שהוא מכוון לטמפרטורה נמוכה ומכוון על " MODE" קירור (צורת פתית שלג בשלט). במקרים רבים המזגן אינו מקרר כלל והאוויר שיוצא ממנו הוא פושר. 

כמובן שזה תקף גם אם מזגן לא מחמם. סימן מעיד נוסף על דליפת גז זה קיפאון של המזגן העצמו. הוא יתחיל להתכסות בשכבת קרח דקה על עצמו. עוד סימן שתוכלו לזהות בעצמכם הוא טפטוף מים מהמזגן. 

אבל, חשוב לזכור שלא תמיד ניתן לראות דליפת גז מהמזגן בגלל שהיא יכולה להתרגש גם במדחס עצמו או בצינורות שמחוץ לבית. טכנאי מזגנים צריך לבדוק את הסיבה לכך שהמזגן אינו מקרר או אינו מחמם ואם הסיבה לכך היא מחסור בגז מזגנים הוא חייב לבדוק מעין הדליפה ולטפל בה. 

טכנאי שמדלג על שלב הבדיקה ומיד מתחיל למלא גז מזגנים יכול לבדוק את מקור הדליפה או האם יש דליפה באמצעות מכשיר למדידת לחץ הגז. כאשר נמצא מקור הבעיה על הטכנאי להחליף את הצנת של המזגן או הנקודה בא ישנה דליפה ורק לאחר מכן למלא גז חדש למזגן שלכם.

מילוי גז למזגן – טכנאי גז מחירון

עבור שירות מילוי גז למזגן מחיר משתנה בהתאם לסוג הגז ובעיקר לפי סוג המזגן עצמו, הגודל שלו וכמות הגז שהוא צריך. טכנאי גז מתמחרים את עבודתם כל אחד לפי מה שנראה להם ראוי עבור עבודתם ולכן המחירים משתנים גם מטכנאי לטכנאי, לפי אזור, זמינות הטכנאי, סוג ערכת מילוי גז למזגן ועוד. לכן בדקנו באינטרנט כמה מחירים שמצאנו באתרים השונים של טכנאי מזגנים ועשינו ממוצע עלויות מילוי גז. 

המחירים מתייחסים בעיקר למזגני אלקטרה, טורנדו ותדיראן. הנה כמה עולה למלא גז למזגן:

למילוי גז למזגן מהסוג הישן למזגנים עיליים, עד 2 כוחות סוס נע בין 400 ל-600 ₪.

מחיר מילוי גז מזגן עילי עד כוח סוס 1 מהדור החדש (גז מסוג 410) הינו כ-400 ₪.

מזגן מיני מרכזי בדרך כלל עוצמתי יותר וגדלות יותר ולכן גם מילוי גז עבורה יעלה יותר, בסביבות 600 ₪.

מילוי גז במזגן רצפתי (מזגן תלוי על הקיר נמוך קרוב לרצפה) יעלה כ-400 ₪. תיקון דליפת גז עבור מזגן רצפתי ובדיקת לחץ יעלה כ-300 ₪ נוספים למחיר מילוי הגז.

מזגן מפוצל הינו מזגן מהדור הישן ומשתמש בגז R22. בדרך כלל מזגנים מפוצלים הם מזגני 3 כוח סוס  ועלות מילוי גז עבורם יעלה בדומה לעלות מילוי גז במזגן מיני מרכזי, כ- 600 ₪.

עלות כוללת של זיהוי תקלת דליפת גז, תיקון הדליפה, מלוי גז חדש ובדיקת לחץ עומדת בין 650 ל-900 ₪.

במקרה ויש צורך להחליף גז קיים במזגן, צורך שיכול לנבוע בעקבות מילוי של גז אינו תואם, ריקון ומילוי מחדש יעלה כ-700 ₪.

כל כמה זמן צריך לעשות מילוי גז למזגן

גז למזגנים אינו מתבזבז. מערכת המיזוג במזגנים הינה מערכת סגורה ולכן אין צורך למלא גז חדש במזגן בגלל שהוא נגמר באופן טבעי. מזגן צריך לפעול במשך הרבה שנים בלי צורך למלא גז מזגנים חדש. לכן, מחסור בגז מזגנים מעיד על כך שיש דליפה של גז מהמזגן ומלבד מילוי גז חדש, חשוב יותר לבדוק את מקור הדליפה ותקן אותה לפני המילוי. אם בכל זאת ברצונכם להחליף את הגז הקיים בחדש או לעשש תקלות עתידיות, מומלץ לבצע בדיקת תקינות למזגן אחת לשנתיים וחת לשתי בדיקות לרוקן את הגז הישן מהמזגן ולמלא בגז חדש ונקי יותר.

הסכנות מדליפת גז מזגנים

סכנה בריאותית בשאיפת הגז – גז המזגן נמצא החלקו החיצוני של הבית ולכן אין סבה לכך שהדליפה תשפיעה על דיירי הבית. ובכל זאת, אם יש ליפת גז והמזגן נמצא בחצר הבית, במרפסת ובמקומות שהייה של בני הבית, שאיפה שלו עושה נזק חמור לריאות ומערכת כלי הדם.

סכנת דליקה – גז מזגנים הינו גז דליק ולכן דליפה מסיבית שלו עלולה להיות מסוכנת ולגרום לשריפה.

סכנה סביבתית – גז מזגנים, במיוחד הסוג הישן, הינו גז מזהם ואינו ידידותי לסביבה. דליפה שלו מוסיפה מנה של נזק סביבתי לטווח הארוך.

תחזוקה תקינה של מזגן

כדי לשמור על תקינותו של מזגן יש לנקות את פילטרים שלו אחת לשלושה חודשים. הפילטרים צוברים אבק ועשויים להיסתם ולפגוע בתקינותו של המזגן. מזגנים שלא מתוחזקים היטב או שנמצאים בסביבה מזוהמת, סופגים לתוכם המון לכלוך ואבק שמצטבר על חלקיו ופוגעים בתקינותו. במקרים כאלה שחוב להזמין טכנאי מזגנים לביצוע ניקוי פנימי של מערכת המיזוג כולה כדי שהאוויר שיצא מהמזגן יהיה גם הוא נקי וכדי לשמור על פעילותו התקינה של המזגן לאורך זמן. כמו כן, בעת ניקוי מזגן ניתן לבקש מהטכנאי לבצע בדיקת דליפת גז מהמזגן.

מילוי גז למזגן

צריכים מילוי גז למזגן?

מלאו את הטופס ותוך מספר דקות תקבל 3 הצעות רלוונטיות למילוי גז  למזגן 

שאלות נפוצות בנושא מילוי גז למזגן

אם עלה הצורך למלא גז במזגן המשמעות היא שיש דליפת גז ממערכת המיזוג. הסיבה לכך היא שמערכת המיזוג הינה סגורה ולא אמור לדלוף גז בשום שלב בפעילו של המזגן. גם המים שמטפטפים מהמזגן בזמן עבודתו אינם תוצר של הגז אלא בסכך הכל מים שנוצרים מהלחות. לכן, אם יש צורך במילוי גז, סימן שיש צורך גם לתקן את המזגן – לבדוק מהיכן הדליפה לתקן אותה. עלות תיקון הכוללת מילוי גז למזגן תנוע בין 600 ל-900 ₪.

עלות מחיר גז למזגן עשוי להשתנות ממזגן למזגן וכמובן שגם כל טכנאי מתמחר את השירות לפי הדרישה שלו. המחיר נקבע בדרך כלל לפי הפרמטרים הבאים:

  • גודל המזגן וכמות הגז שצריך למלא בו
  • סוג הגז שצריך למלא במזגן
  • סוג התקלה במזגן

מילוי גז בלבד יעלה בממוצע כ- 400 ₪ למזגן עילי בגל כוח סוס אחד. מילוי גז בלבד במזגן מיני מרכזי יעלה כ-600 ₪.

מחפשים הצעת מחיר זריזה?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם