איך לבחור מזגן

במאמר הזה נפרט איך לבחור מזגן, מה העלויות ומה המחיר של ההתקנה. אין בכוונתנו להפוך אתכם למקצוענים בתחום אך המידע הבא בהחלט יסייע לכם בבחירה.

איך לבחור מזגן - התאמת מזגן לפי הצרכים שלכם

הדבר החשוב ביותר בבחירת מזגן זה חישוב גודל מזגן לפי רמת התפוקה שלו ביחס לנצילות האנרגטית שלו וביחס עבור סוגי מזגנים, גודל ומספר החדרים שנדרש למזג. 

איך בוחרים מזגן זו משימה מורכבת יותר ככל שהחלל שצריך למזג גדול יותר או כשיש מספר רב של חדרים לקרר או לחמם. במקרים כאלו מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע בתחום שיסייע לכם לתכנן את מיזוג האוויר. 

כך למשל אם תבחרו במזגן קטן וחסכוני כדי לקרר חלל גדול כמו סלון או פינת אוכל, המזגן לא בהכרח יחסוך בחשמל בגלל שיצטרך לעבוד בהספק המקסימאלי שלו ובעוצמה רבה כדי לקרר את החלל. 

בעקבות כך לא בהכרח שהוא גם יצליח להביא לטמפרטורה הרצויה בחדר וכן גם יכולות להיווצר יותר תקלות בגלל העומס. מצד שני, התקנת מזגן מרכזי עולה המון כסף וגם התחזוקה הדרושה לו מורכבת יותר ולכן לא חייבים גם להיות קיצונים גם לכיוון השני. 

כדי לדעת איזה מזגן מתאים לכם, תחילה בואו נכיר את סוגי המזגנים שמשתמשים בהם היום בישראל:

איך לבחור מזגן עילי

מזגן לסלון בתצורה של מזגן עילי אלה מזגנים בעוצמה של 1-3 כוחות סוס. ההבדל ביניהם הוא כמובן עוצמת הקירור והחימום שהם יכולים להציע. 

מזגן עילי זו האפשרות הנפוצה ביותר בבתים בישראל. ניתן להתקין אותו די בקלות על קיר בחדר והמחיר שלו נמוך משמעותית מהמזגנים הגדולים. כמו כן הוא גם לא תופס כמעט מקום בגלל שהוא תלוי בחלקו העליון של הקיר וכן ניתן לבחור ממגוון צבעים וצורות לפי מה שמתאים לעיצוב החדר. 

החיסרון שלהם הוא כמובן שאם מדובר בחלל גדול, המזגן העילי לא יצליח לקרר או לחמם את החדר בצורה יעילה ,אם בכלל.

איך לבחור מזגן מיני מרכזי

מזגנים נסתרים כמו מזגן מיני מרכזי הוא מזגן שמותקן במרכז הבית כדי שממנו ניתן יהיה להזרים אוויר דרך התקרה לכל חדרי הבית. 

המזגן מותקן בדרך כלל בתקרת המסדרון מפני ששם יש מספיק מקום פנוי למזגן גדול ולתעלות האוויר שלו. 

היתרון המרכזי שלו הוא האפשרות לקרר או לחמם במקביל את כל הבית. החסרונות שלו הם רבים וכוללים צריכת חשמל גבוהה, אין אפשרות לבחור טמפרטורה לכל חדר בנפרד ותקלה במזגן משביתה את כל המיזוג בכל חדרי הבית.

איך לבחור מזגן רכב מאייד

מזגן רב מאייד עובד מצורה דומה למזגן מיני מרכזי של שבמקום שיהיה רק מאייד אחד מרכזי לכל הבית, יש מספר מאיידים לפי מספר חדרי וחללי הבית. 

בחוץ מותקנת יחידה אחת של המעבה (המדחס והמנוע שנמצאים בחוץ) והוא מתחבר דרך צינורות בתקרת הבית למאיידים. זה נחשב לסוג המתקדם והחסכוני ביותר של המזגנים בבתים ובמשרדים. 

כמו כן הוא מאפשר בחירת טמפרטורות שונות בכל חדר כאשר במקביל הוא יכול לעבוד על חימום בחדר אחד וקירור בחדר אחר. החיסרון שלו הוא המחיר הגבוה לא רק של רכישת המזגן עצמו אלא גם של ההתקנה שלו והתחזוקה שלו. למרות זאת הוא נחשב לפשוט יחסית לתפעול ותחזוקה.

איך לבחור מזגן – עוצמת רעש

בבחירת מזגן חדש חשוב לשים לב האם מזגן מרעיש: גם לעוצמת הרעש שהוא עושה גם ביחידה שנמצאת בתוך הבית וגם ביחידה שבחוץ. בתוך הבית ברור מדוע נעדיף מזגן שקט אבל גם יש לשים לב לרעש שהמזגן עושה בחוץ כדי לא להפריע לשכנים או לבני בית אחרים שבחדרם החלונות פתוחים. 

בעת רכישת מזגן יש לשים לב לתווית המציינת את עוצמת הרעש של המזגן. כמו כן ניתן לראות את זה באינטרנט אם תחפשו מחשבון לחישוב עוצמת מזגן.

עם זאת, יש לקחת בחשבון מספר פרטים נוספים כמו מהירות הקירור או החימום והתקנת מאיץ מזגן בהתאם, מחיר המזגן בהתאם לתקציב וגודל הבית ועוד.

איך לבחור מזגן – נוחות

בנוסף לכל הקריטריונים שציינו חשוב לבחור את המזגן המתאים לפי נוחות השימוש והתפעול שלו:

  • לכל מזגן חדש היום יש שלט רחוק. רובם מציעים אותן הפונקציות והם פועלים בצורה דומה. בכל שלט תמצאו כפתורים לשליטה על הטמפרטורה, כפתורים לבחירת עוצמת המפוח, בחירת כיוון התריסים, בחירת MODE (חימום-קירור) וכו'. השוני בין השלטים מתבטא בקלות שניתן להתמצא בו ובצג שלו.
  • שליטה מהסמארטפון מאפשרת גישה נוחה וקלה יותר לשליטה במזגן ויכול להוות אלטרנטיבה כאשר השלט הולך לאיבוד. נסו לבחור במזגן שיש בו שליטה מהטלפון הנייד עם אפליקציה ייעודית.
  • אם אתם שומרי שבת או שאתם מעוניינים שהמזגן יידלק וייכבה בחרו במזגן עם טיימר המאפשר זאת. מרבית הטיימרים במזגנים היום מאפשרים כיבוי של המזגן לפי הזמן שהוקצב אך לצורך כיבוי והפעלה אוטומטיים במהלך כל שעות היום מצריך טיימר מתקדם יותר.
  • הפעלה אוטומטית לאחר הפסקת חשמל בדיוק לפי אותן הגדרות שהיו לפני הספקת החשמל זו פונקציה שכדאי שתהיה במזגן הבא שלכם.  
  • מזגן בעל גישה נוחה לפילטרים יקל עליכם בניקיון הפילטרים של המזגן ויחסוך את הצורך להזמין טכנאי מזגנים לצורך פעולת תחזוקה פשוטה.

איך לבחור מזגן לפי עלויות התקנה

מחירון מזגנים כולל גם עלויות התקנה. מזגן קטן ופשוט יהיה זול בהרבה בהתקנה שלו מול מזגן מרכזי מתקדם מסוג רב מאיידים. 

העלויות הממוצעות של התקנת מזגן 1 כוח סוס בחדר על קיר חיצוני וחיבור של עד 2 מטר צנרת למדחס החיצוני יעלה כ-700 ₪. ומכאן כמובן, ככל שההתקנה תהיה מורכבת יותר כך היא תהיה גם יקרה יותר.

 

עלות התקנה מורכבת של מזגן עילי

אם למתקין יש קושי להגיע למיקום בו צריך להיות מותקן המעבה החיצוני, אם יש צורך לקדוח בקיר בטון ועוד מכשולים שסבירים שייקרו לכל מתקין מזגנים בעת התקנת המזגן העילי יכולים להכפיל את המחיר של ההתקנה והתקנה כזו תעלה כ-1,400 ₪.

עלות התקנה של מזגן מיני מרכזי

התקנה של מזגן מיני מרכזי מצריכה גם "מיני שיפוץ" בבית כדי לבצע את העבודה. 

ההתקנה מצריכה תכנון מוקדם ולעיתים גם מספר אנשי מקצוע שצריכים לעבוד במקביל כדי לבצע את העבודה. עלות של התקנה מזגן מיני מרכזי מומלץ מתחילה בכ-2,000 ₪ ויכולה להגיע גם ל-5,000 ₪ וצפונה.

איך לבחור מזגן מומלץ

כדי לקבל הצעת מחיר על מזגנים במבצע כולל התקנה אנחנו מזמינים אתכם להתייעץ עם המומחים של mizug-avir – מיזוג אוויר, או לעיין בדף מחירון מזגנים.

כפי שציינו גם בהתחלה, התקנה של מזגן עילי פשוט בחדר שינה אינה מצריכה התייעצות או תכנון מורכב, אבל ככל שמספר החללים וגודלם רב יותר, כך עולה יותר הצורך לתכנן בצורה נכונה יחד עם איש מקצוע ואף לשכור את שירותיו של מהנדס מיזוג אוויר.

איך לבחור מזגן

לכל שאלה בנושא של איך לבחור מזגן

מלאו את הטופס ותוך מספר דקות תקבל 3 הצעות רלוונטיות שיעזרו לכם איך לבחור מזגן​

שאלות נפוצות שקשורות לאיך לבחור מזגן

המזגן צריך להיות מספיק עוצמתי כדי לחמם-לקרר את החדר אבל גם מספיק חסכוני באנרגיה.

אם מספר החדרים בבית גדול אז יש צורך המזגן מיני מרכזי. אם יש מספר קטן של חדרים ונצילות האנרגיה חשובה יותר אז כמובן ניתן לחסוך ולבחור במזגן עילי. 

מזגן צריך להיות מספיק עוצמתי בהתאם לגדול החדר לפי מ"ר. למשל- תפוקה של 5,500 BTU מספיקה לחדר בגודל 9 מ"ר.

 

מזגן מסוג זה מאפשר שמירה על טמפרטורה יציבה שונה בכל אחד מהחדרים בבית. הוא מזרים את האוויר באופן הפוך ובכך ניתן להתקין יחידת איוד נפרדת בכל חדר.

המדחס של ה-VRF עובד בטכנולוגיית אינוורטר – הפיכת האוויר ומאפשר טמפרטורות שונות.

מחפשים הצעת מחיר זריזה?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם