מזגן לא מקרר

אם יש לכם תקלה במערכת המיזוג בבית בטח אתם סובלים מחום עכשיו וכל מה שאתם זקוקים לו הוא תיקון פשוט ומהיר שיחזיר את המזגן לפעילות תקינה כמה שיותר מהר. למה מזגן לא מקרר, כמה עולה לתקן מזגן, איך מטפלים במזגן כדי למנוע תקלות ועוד תוכלו לקורא במאמר הבא.

איך מזגן מקרר

אם יש לכם תקלה במזגן ואתם שואלים את עצמכם למה המזגן לא מקרר וברצונכם לדעת מה הסיבה לתקלה, כיצד מתקנים אותה ואיך מערכת המיזוג בביתכם עובדת, גם אם אין לכם תקלה במזגן ואתם רק מתעניינים לדעת איך מזגן עובד נסביר בפשטות. 

למזגן שתי יחידות העובדות יחד. הראשונה היא היחידה שבתוך הבית הנקראת מאייד ויחידה שנייה הנמצא בחות יחד עם המדחס שנקראת מעבה. עיקר העבודה של המזגן מתרחשת מחוץ לבית על ידי המעבה. כדי שמזגן יקרר הוא נדרש לבצע את הפעולות הבאות:
סחרור נוזל הקירור, עיבוי, דחיסה. בסיום התהליך שמתרחש כולו בתוך מדחס המזגן, יוצאים 2 סוגי אוויר, הראשון הוא האוויר החם שנוצר מהתהליך והופך לנוזל שמטפטף מחות לבית, השני הוא אוויר קר דחוס שיוצא בעזרת מפוח מהמאייד אל החדר בבית.

תקלות נפוצות במזגן שתוכלו לבדוק לבד

מחירון מזגנים ותיקונם הוא אינו זול ומתחיל בכמה מאות שקלים עבור מזגן לא מקרר. לכן, אם לא הפעלתם מזגן במשך תקופה, תקלה שנפוצה בזמן עונת מעבר, ייתכן שהוא אינו מוגדר למצב או הטמפרטורה הנכונה. לאחר שתפעילו את המזגן בדקו אם הוא ב-MODE קירור שמסומן על ידי פתית שלג בצג של השלט ובדקו על איזו טמפרטורה הוא מכוון. אם הטמפרטורה עולה על 25 מעלות, המזגן לא יקרר. 

אם המזגן היה על MODE חימום והעברתם אותו לקירור ועכשיו הוא הפסיק לפעול כבר במשך כמה דקות, המתינו עוד כמה דקות עד שהוא יסיים את מצב ההשהיה. המצב נועד כדי לשמור על פעולה תקינה של המזגן במעבר בין הגדרות החימום, הקירור ובמקרה של הפסקת חשמל. תקלה נוספת שתוכלו לטפל בה בעצמכם זה ניקוי רשת המאוורר של המדחס בחוץ, בדקו שלא נדבקו אליו עלים או שקיות ניילון שאוטמות אותו. 

כמו כן יש לפתוח את כיסוי הפלסטיק של המאייד בתוך הבית ולהוציא ממנו את הפילטרים לניקוי בזרם מים למניעת תקלה של נזילה מהמזגן. יש לנקות פילטרים כל 3 חודשים כדי לשמור על עבודת מזגן תקינה.

תקלות נפוצות שמצריכות הזמנת טכנאי

מזגן אלקטרה לא מקרר – מזגני אלקטרה ידועים באמינותם הגבוהה ובעבודה שעוצבו ותוכננו לשוק הישראלי כדי לקרר ללא דופי במשך שנים ללא הפסקה בחודשי הקיץ החמים. אם מזגן אלקטרה הפסיק לקרר יתכן והתקלה היא דליפת גז. הזמינו טכנאי מקצועי לבדיקת התקלה.

מזגן לא מוציא קור – מזגן שמחמם אך הפסיק לקרר כנראה סובל מתקלה בכרטיס הפיקוד. יכולות להיות עוד סיבות רבות לתקלה אך זאת הנפוצה במקרים אלו. טכנאי מנוסה ידע בדיוק מה לבדוק כדי למצוא את התקלה.

מזגן תדיראן לא מקרר – תדיראן אלה מזגנים בתוצרת ישראלית שנועדו כדי להתמודד עם החום הישראלי. מזגני תדיראן הישנים ידועים באמינותם ועוצמתם. יחד עם זאת, מזגנים ישנים יכולים לסבול מהמון תקלות שתיקונן יכול לעלות לא פחות מעלותו של מזגן חדש. מצד שני, מזגני תאדירן חדשים מגיעים עם אחריות מורחבת וכל תקלה בהם ניתן לפתור בפניה למוקד שירות הלקוחות שלהם.

מדחס מזגן לא נכנס לפעולה – אם המאייד שבתוך החדר עובד ופולט אוויר סרק ובמקביל המדחס, המעבה שבחוץ לא עובד זה אומר או שהמזגן הגיע לטמפרטורה שהגדרתם וברגע שהטמפרטורה תעלה המדחס יחזור לפעולה או שזה אומר שהמזגן מופעל על מצד אוורור. שימו לב למה מוגדר בשלט. אם שתי הסיבות לא נכונות זה סימן שיש בעיה במדחס ויש צורך להזמין טכנאי לטיפול בתקלה.

מזגן לפעמים מקרר ולפעמים לא – בדרך כלל תקלה כזו לא מוגדרת מעידה על כך שרוב הסיכויים שהמזגן מלוכלך. ניקוי מזגן פשוט של הפילטרים ושל רשת המדחס בחות אמור להספיק. אם זה לא עוזר, כנראה שיש צורך בניקוי עמוק ולשם כך מומלץ להתייעץ עם טכנאי כדי לא להרוס את המזגן.

מזגן לא מקרר מספיק – אם המזגן מוגדר כהלכה, אתם מרגישים שהאוויר שיוצא ממנו קר אבל החדר לא מתקרר זה סימן לכך שהבידוד בחדר לא טוב ואינו מצליח לשמור על האוויר הקר בין הקירות או שיש יותר מדי פתחים בחדר כמו דלת פתוחה או חלון פתוח שמקשים על המזגן לקרר את החדר.

מזגן מיני מרכזי אלקטרה לא מקרר – מזגנים מיני מרכזיים מעט מורכבים יותר ממזגנים רגילים. אם הוא הפסיק לקרר לחלוטין זה אומר כנראה שיש תקלה באחת מהמערכות שלו וכדי לגלות מה התקלה מדויקת הזמינו טכנאי לביקור בביתכם. חפשו טכנאי שמתמחה במזגנים מיני מרכזיים.

מזגן רק מאוורר – אם המזגן לא פולט את האוויר החם או הקר, אלא אוויר פושר בטמפרטורת החדר זה אומר שככל הנראה יש בעיה במדחס. החלפת מדחס עולה כמעט כמו רכישת מזגן חדש ועל כן מומלץ להתייעץ עם טכנאי בנוגע לכך.

מדחס מזגן שלא מפסיק לעבוד – אם המדחס שבחוץ ממשיך לעבוד גם כאשר המזגן בבית, המאייד הפסיק זה לא בהכרח מעיד על תקלה. מזגנים שונים עובדים באופי שוני. אם אתם חושבים שזוהי תקלה אתם יכולים לפנות לטכנאי ולהגיד לו באיזה דגם מדובר, רוב הסיכויים שהטכנאי ידע אם עבודה בלתי פוסקת של הדחס היא תקינה או שיש צורך בבדיקה

מזגן לא מקרר ולא מחמם – כפי שציינו קודם, אם בדקתם את כל ההגדרות, ניקיתם את המזגן ווידאתם שהוא ב-MODE הנכון אך האוויר שיוצא מנו הוא לא חם ולא קר זה ככל הנראה מעיד על תקלה מדחס. תקלה מורכבת שמצריכה ביקור טכנאי.

כמה עולה לתקן מזגן לא מקרר

מזגן מיני מרכזי לא מקרר – במקרה שמזגן מיני מרכזי של אלקטרה לא מקרר זה יכול להעיד על מספר תקלות כמו קלה בקבל, תקלה במאייד, תקלה בכרטיס פיקוד, תקלה במדחס ועוד. מחיר של החלפת מדחס במזגן מיני מרכזי עולה בין 800 ל-2,500 ₪. מומלץ להתייעץ קודם עם מתקין מזגנים.

מזגן שרק מאוורר – במקרה של החלפת צינור ניקוז תשלמו בין 400-800 ₪ תלוי באופי התקלה, סוג המזגן, זמן הגעת הטכנאי ועוד.

מדחס מזגן לא מפסיק לעבוד – ייתכן שמדובר בתקלה בחיישן טמפרטורה, תרמוסטט ועלות החלפה שלו עולה כ-350 ₪. כמובן שגם כאן זה תלוי בפרמטרים שונים כמו זוג המזגן.

מזגן שלא מקרר ולא מחמם – אם הסיבה לתקלה היא מחסור בגז, זה אומר שיש דליפת גז מאחד הפתחים או מאחד הצינורות. טיפול בתקלה יעלה כ-400 ₪ ומילוי של גז חדש יעלה כ-500 ₪. מחיר מילוי גז תלוי בכמות הגז שיש צורך למלא.

מזגן לא מחמם

מזגן לא מקרר?

מלאו את הטופס ותוך מספר דקות תקבל 3 הצעות רלוונטיות לתיקון מזגן לא מקרר

שאלות נפוצות בנושא מזגן לא מקרר

השאלה היא באיזה צבע הנורה המהבהבת. אם הנורא מהבהבת בצבע ירוק זה מעיד על תקלה שכיחה. מה זה אומר? שכנראה משהו חוסם את פתח האוורור בחוץ ומקשה על פעולת מזגן תקינה. כמו כן יכול להיות שיש תקלה במד הטמפרטורה ובמקרה כזה יש צורך הזמנת טכנאי לביתכם. אם הנורה מהבהבת בצבע צהוב זה מעיד על צורך לנקות את הפילטרים. עוד סיבה לכך יכולה להיות ששמתם טיימר להשהיית פעולת המזגן. הבהוב נורה אדומה מעיד על תקלה המצריכה ביקור דחוף של טכנאי. ייתכן ויש מחסור בגז, כשל במערכת הפיקוד של המזגן או קצר חשמלי.

לא תמיד התקלה היא מחסור בגז. אם תמלאו גז במזגן שנגמר לו הגז זה לא יעזור מכיוון שגז במזגן לא נגמר לעולם, זאת מערכת סגורה. אם הייתה בריחת גז זה אומר שגם הגז החדש שמילאתם יצא ויש צורך בביקור טכנאי שימצא את פתח בריחת הגז ויתקן אותו.

מזגן שאינו מקרר יכול להעיד על מגוון תקלות. ביקור טכנאי מזגנים יעלה כ-250 ₪ אם זה ביקור שווא ואין באמת תקלה. תיקון התקלה היקרה ביותר במזגן זה תיקון המדחס ומחיר תיקון כזה הינו סביב ה-800 ₪.

אם המזגן לא פולט את האוויר החם או הקר, אלא אוויר פושר בטמפרטורת החדר זה אומר שככל הנראה יש בעיה במדחס. החלפת מדחס עולה כמעט כמו רכישת מזגן חדש ועל כן מומלץ להתייעץ עם טכנאי בנוגע לכך.

מחפשים הצעת מחיר זריזה?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם