מזגן לא מחמם – מה עושים וכמה עולה?

הגיע החורף, הפעלתם את המזגן כדי לחמם את הבית, המתנתם כמה דקות ו… כלום לא קורה, החדר לא מתחמם – מזגן שלא מחמם. בהפעלת מזגן על מצב חימום אחרי הקיץ או אחרי שלא הפעלתם אותו זמן רב בעונת המעבר, ייתכן ויצוצו תקלות שלא הייתם מודעים אליהן בכלל.

מה עושים אם מזגן לא מחמם, מה הסיבה לתקלה, איך מתקנים וכמה זה עולה? על השאלות הבאות נענה בפירוט במאמר הבא.

מה לעשות אם המזגן לא מחמם?

לפעמים הסיבה לכך שמזגן אינו מחמם לא מעידה על כך שיש צורך להזמין טכנאי כדי לתקן אותו. יש פעולות טכניות שתוכלו לעשות בעצמכם ובכך להימנע מהזמנה מיותר של טכנאי לביתכם כמו למשל מזגן לא עובד על חום. לחלופין, יכול להיות מקרה שכבר לא כדאי כלכלית לתקן מזגן ועדיף פשוט לרכוש חדש ולהחליף אותו. אם המזגן שלכם עובד מצוין בקירור אבל לא מחמם, או מזגן מחמם חלש

אלה הן הסיבות הנפוצות לתקלה:

שלט/פקד – ראשית, חשוב לוודא שהשלט של המזגן מכוון לחימום ולא לקירור ולראות אם בכלל מזגן על חום. כדי שמזגן יעבוד על מצב "חימום" צריך ללחוץ על מצב "MODE" בשלט עד שתופיע שמש בצג של השלט או על הצג של המזגן יופיע סימן חימום במזגן. כמו כן שימו לב אם הטמפרטורה שנבחרה אכן מתאימה לחימום ולא לקירור (25 מעלות לפחות).

אי קליטה – ייתכן והשלט שלכם אכן מציג את המצב הרצוי (חימום) אבל המזגן עצמו לא קלט את הפעולה ונשאר על מצב של קירור או אוורור. נסו לכוון את השלט למרכז המזגן ממרחק סביר של 1-2 מטרים ולשמוע צליל שמשמיע המזגן עצמו כאשר אתם לוחצים על השלט. לפעמים יש צורך בניתוק המזגן מהחשמל והחזרתו כדי לאפס אותו ולנסות שוב ולפעמים יש צורך בהחלפת סוללות בשלט או להחליף את השלט עצמו.

תקלה בסליל חימום – ישנו סליל חימום שכאשר הוא בלוי ואינו מתפקד המזגן לא יעבור ל"חימום". תפקידו של הסליל הוא להעביר את פעולת הקירור של המזגן לפעולת חימום ולכן במקרים כאלו כמובן מומלץ להזמין טכנאי מזגנים.

הזמנת טכנאי מזגנים במקרה שהמזגן שלכם לא מחמם

עלות טכנאי מזגנים משתנה מקריאה לקריאה בהתאם לתקלה, למשך זמן העבודה והזמינות שלו. טכנאי שהגיע אליכם מרגע לרגע יגבה ככל הנראה מעט יותר כסף מטכנאי שתזמינו כמה ימים מראש. אלה הם המחירים הכלליים שטכנאי מזגנים גובים אם מזגן לא מחמם:

בלי סיבה – אם טכנאי מזגנים יגיע אליכם ויתגלה שאכן אין תקלה במזגן אלא בסך הכל לא תפעלתם אותו נכון או לחלופין בסך הכל היה צורך בהחלפת סוללות לשלט או לאפס אותו בניתוק מהחשמל, טכנאי מזגנים לא אמור לגבות כסף על השירות אלא רק עבור הביקור, הסכום לביקור שווא נע בין 100 ל-200 ₪.

  • משאבת חום – בכל מנוע של מזגן ישנה משאבת חום שתפקידה להוציא חום ממקור אנרגיה אחד למשנהו ולהעביר אותו לחדר. במידה ומשאבת החום מתקלקלת החלפה שלה תעלה בין 600 ל-800 ₪ לפי מחירון מזגנים.
  • חיישן טמפרטורה – התרמוסטט במזגן מחליט האם יש צורך בפעולת חימום או קירור. אם הוא מתקלקל כנראה תרגישו חום עולה ויורד לסירוגין ויש צורך בהחלפה שלו אחרת המזגן לא יעבוד כמו שצריך, אם בכלל. החיישן עצמו עולה כמה עשרות שקלים אך החלפה על ידי טכנאי מוסמך תעלה בין 300 ל-400 ₪. לכן, אם יש לכם חוש טכני, מומלץ לבדוק אם יש הדרכה באינטרנט על החלפת הטרמוסטט למזגן שלכם ולנסות לבצע את ההחלפה לבד.

מזגן לא מחמם מספיק בחורף קר

דבר ראשון שחשוב להבין באופן כללי על פעולת החימום של המזגן – היא לא אינסופית. מה זה אומר? בטמפרטורות של קור קיצוני בחורף, שצונח מתחת ל-0, מזגן אלקטרה לא מחמם ויתקשה במשימת חימום החלל. מהסיבה הזאת, בתים ברמת הגולן ובגליל מצוידים גם באח שמחמם את הבית ביעילות במזג אויר קיצוני. 

אם הטמפרטורה בחוץ אינה קיצונית, הסיבה לאי-חימום החדר היא אולי העובדה שדלתות או חלונות בחדר פתוחים. עוד סיבה לכך שאתם לא מרגישים את החום של המזגן יכולה לנבוע מלכלוך בפילטרים של המזגן בחדר או לכלוך שנצמד למדחס החיצוני של המזגן כמו עלים יבשים או שקיות. אם המדחס אינו מקבל מספיק אוויר לשאיבה המזגן יתקשה מאוד לקרר.

מזגן חדש לא מחמם

רבים חושבים שכדי שמזגן חדש יחמם יש צורך בהגדרה מיוחדת כדי שיעבוד על "חימום" בצורה יעילה. העובדה היא שאין צורך באף פעולה מיוחדת כדי שמזגן חדש יחמם. 

אם הגדרתם נכון את המזגן אין סיבה שלא יחמם. אם בכל המזגן שלכם לא מחמם, בגלל שהוא נמצא באחריות המתקין/החנות/היבואן, מומלץ לפנות אל אחד מהם כדי שיסייעו לכם במציאת פתרון, ואם אין כזה ואכן יש תקלה טכנית במזגן, הם מצידם כמובן חייבים לטפל לכם במזגן ללא עלות נוספת במידה ואין נזק פיזי/חיצוני למזגן שנגרם בגללכם.

מזגן לא מקרר ולא מחמם

מזגן לא מקרר ולא מחמם זה כבר מעיד על תקלה שמחייבת ביקור טכנאי וככל הנראה לא תוכלו לטפל בה בעצמכם. התקלה הנפוצה ביותר מבין תקלות במזגן אלקטרה ובמזגנים ביתיים בכללי, זה מחסור גז במדחס. אם המזגן ישן ולא מילאתם בו גז מעולם פני כן, ייתכן ופשוט באמת נגמר הגז לאורך השנים ויש צורך למלא אותו מחדש ולחזק את החיבורים של צינורות הגז. 

עלות תיקון כזה עשויה לעלות בין 300 ל-500 ₪. אם מילאתם כבר גז או שהמזגן אינו ישן מספיק מכדי שאיבוד גז יהיה לגיטימי, כנראה ויש בעיה בצינור הגז או בדחס עצמו שגורמים לבריחת גז. החלפת צינור גז עולה כ-600 ₪. לעומת זאת אן התקלה היא במדחס עצמו שאינו עובד כלל, התיקון יכול לעלות בקלות כ-1,000 ₪. במקרה כזה כדאי לשקול רכישת מזגן חדש לחלוטין ע"י מתקין מזגנים

זה כמובן תלוי בגילו של המזגן והאם זו התקלה ראשונה שלו. אם הוא חדש יחסית וזו התקלה הראשונה שלו זה כמובן נתון לשיקולכם מה יותר ככלי – להחליף את המדחס או להחליף למזגן חדש. אם המזגן כבר עבר כמה "טיפולים" והוא ברשותכם הרבה שנים, מומלץ בהחלט להחליף לחדש כדי לא להמתין לתקלה הבאה שלו.

המזגן לא עובד אחרי הפסקת חשמל

מזגן לא מחמם מסיבות נוספות לעיתים כמו אחרי הפסקת חשמל. זה קורה בגלל שאחרי הפסקת חשמל מזגן נכנס לפעולת השהיה. הפעולה הזאת שומרת עליו מתקלות קבל ובמשאבת החום. 

מהסיבה הזאת ייתכן והוא לא יעבוד כמה דקות אחרי הפסקת החשמל ותדלוק נורה צהובה או נורה מהבהבת עד לסיום המצב "השהיה". אם אחרי שפעולת הסתיימה המזגן לא חזר לעבוד כסדרו, ייתכן והקבל או משאבת החום כן ניזוקו כתוצאה מהפסקת החשמל ויש צורך להזמין טכנאי מזגנים כדי להחליפם.

מזגן מטפטף

מזגן לא מחמם?

מלאו את הטופס ותוך מספר דקות תקבל 3 הצעות רלוונטיות לתיקון מזגן לא מחמם

שאלות נפוצות: למה מזגן לא מחמם?

בכל מכשיר חשמלי אוטומטי יש כרטיס אלקטרוני שאחראי על השליטה בכל פעולות המזגן. ניתן להגדיר אותו כ"מוח" של המזגן. בכרטיס הינו רגיש וכדי למנוע פגיע שלו בזמן הפסקת חשמלי יש בקרה אוטומטית שצריכה לנתק אותו כשזה קורה. לכן, אחרי הפסקת חשמל יכולות להיות 2 סיבות לכך שהמזגן לא מחמם. הראשונה היא פעולה ההשהיה של הכרטיס ששומרת עליו, אחרי הפסקת החשמל המזגן נכנס למצב "השהיה", אחרי כמה דקות הוא יחזור לעבוד באופן תקין. אם הוא אינו עובד כלל אחרי הפסקת החשמל, יתכן שזה קרה בגלל שהכרטיס האלקטרוני נשרף.

תקלה נפוצה במזגנים ישנים היא היעדר גז. אם המזגן הפסיק לחמם כנראה שמילוי גז יפצור את הבעיה אך באופן זמני. מכיוון שנגמר הגז, זה סימן לכך שיש בריחה של גז ובקרוב שוב יהיה צורך למלא גז. מזגן ישן יכול להפסיק לעבוד גם בגלל תקלה או בעיה במדחס. בשני המקרים, עלות התיקון עשויה להיות יקרה ובדרך כלל לא מוצדקת ולכן מומלץ לקנות מזגן חדש במקום לשלם כסף על תיקון המזגן הישן. עלות החלפת מדחס מזגן עולה באזור ה-800 ₪ בזמן שמחירו של מזגן חדש מתחיל ב-1,000 ₪.

תקלה של מזגן לא מחמם יכולה לקרות ממספר סיבות.

  1. המזגן אינו ב"MODE" חימום. צריך להופיע על השלט סימן של שמש וכמובן לוודא שהמזגן קיבל את הפקודה לעבור למצב חימום מהשלט.
  2. הטמפרטורה שנבחרה לחימום החדר אינה חמה מספיק. ברוב המזגנים, מתחת לטמפרטורה של 25 מעלות המזגן לא יחמם אלא יוציא אוויר פושר.
  3. מדחס המזגן או הפילטרים סתומים. יש לנקות פילטרים של המזגן כל 3 חודשים כדי לשמור על עבודה תקינה של המזגן. כמו כן, ייתכן והרשת של המדחס שבחוץ חסומה עם עלים או שקית ולכן המזגן לא מחמם.
  4. אם חלונות ודלתות החדר פתוחים בחורף קר, הסיכוי של המזגן לחמם את החדר הוא נמוך. הקפידו על סגירה של כל הפתחים בחדר.
  5. מה המחיר של שירות מזגן לא מחמם?

    כל תקלה מצריכה שירות אחר ותיקון אחר. ביקור של טכנאי מזגנים לטיפול בתקלה פשוטה שאינה מצריכה תיקון כפי שציינו בשאלה הקודמת, תנוע בין 100 ל-200 ₪. במקרה של תיקון כל תקלה אחרת תגרור כמובן מחיר אחר. זה המחירון הממוצע של טכנאי מזגנים:

    משאבת חום – 600 עד 800 ₪

    תרמוסטט – 400 ₪

    מיליו גז וחיזוק צינורות – 500 ₪

    החלפת צינור גז – 600 ₪

    החלפת מדחס – 1,000 ₪

מחפשים הצעת מחיר זריזה?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם